Shockwave therapie

Shockwave therapie Amsterdam

In onze praktijken in Amsterdam kan je terecht voor innovatieve behandelmethodes, zoals shockwave therapie. Shockwave is een effectieve behandeling bij peesklachten. We leggen je graag uit wat shokwave therapie precies inhoud en waarom het mogelijk ook voor jou een hele effectieve behandeling kan zijn.

Wat is shockwave therapie?

Shockwave therapie is een behandelmethode die een helende werking heeft bij peesaandoeningen en tevens botgenezing stimuleert. Met behulp van het shockwave apparaat worden er hoogenergetische golven toegediend aan het gebied waar je klachten ervaart. De schokgolven stimuleren de zelfhelende werking van je lichaam. Zo kan de doorbloeding en het herstel van weefsel worden verbeterd, kalkafzetting in de pezen worden gereduceerd en pijnklachten worden verminderd.

Er zijn twee soorten shockwave, de radiale en gefocusseerde shockwave therapie. Beide worden bij onze praktijken in Amsterdam aangeboden.

Bij welke klachten kun je shockwave therapie toepassen?

We passen shockwave therapie in Amsterdam o.a. toe bij de volgende klachten:

• Elleboogklachten, zoals een tennis- of golferselleboog (epicondylitis)
  • Schouderklachten
  • Achillespeesklachten
  • Peesontsteking aan de voetzool (fasciitis plantaris)
  • Hielspoor
  • Knieklachten (jumpers knee)
  • Spasticiteit
  • Triggerpoints, tendinitis

Hoe werkt het herstel na shockwave therapie

Na gemiddeld 4 tot 5 behandelingen begin je al duidelijk resultaat te merken. Bewegen gaat weer makkelijker en de pijnklachten nemen af. Samen met je fysiotherapeut maak je een plan om langzaam weer de belastbaarheid te verhogen, zodat je de activiteiten waarin je beperkte wordt weer kan opbouwen. Ditzelfde geldt voor je sportactiviteiten.

Shockwave therapie in Amsterdam wordt gezien als deel van je behandeling. Het is een behandelmethode om je klachten te verhelpen of te verminderen, maar staat niet op zichzelf alleen. In combinatie met adviezen, oefeningen en andere behandeltechnieken werken we samen aan het best mogelijke resultaat.

Is shockwave therapie pijnlijk?

Een veel gehoorde vraag in onze praktijk. Over het algemeen genomen is de therapie niet pijnlijk. Het kan echter soms wel gevoelig zijn. Dit is per persoon, de ernst van de klacht en het te behandelen gebied weer verschillend. Pijnlijk zal de behandeling echter niet zijn. De behandeling wordt altijd gegeven door een fysiotherapeut en dit wordt altijd gedaan in samenspraak met de patiënt. De therapeut zal steeds monitoren hoe het met je gaat en aan de hand daarvan de intensiteit van de behandeling bepalen.

Zijn er bijwerkingen bij shockwave therapie?

Het kan zo zijn dat er na de behandeling lichte roodheid of een kleine zwelling optreedt. Verder zijn er geen bijwerkingen bij shockwave therapie bekend.

Vergoeding

Shockwave therapie in Amsterdam maakt altijd deel uit van je behandeling fysiotherapie. Je betaalt hierdoor niets extra’s. Of je de fysiotherapie behandeling vergoed krijgt, ligt eraan of je aanvullend verzekerd bent. Check daarom altijd van tevoren de polisvoorwaarden van je zorgverzekering.

Ben je niet aanvullend verzekerd en betaal je de behandeling zelf, op onze tarieven pagina vind je een actueel overzicht van onze prijzen.

Afspraak maken

Shockwave therapie bij Fysiotherapie Centrum Amsterdam wordt gegeven op onze locatie op de Westerstraat. Voor meer informatie of het maken van een afspraak kan je contact opnemen via 020-471 3456 of mail naar info@fysiotherapiewesterstraat.nl.

Liever direct online een afspraak inplannen? Dat kan eenvoudig via onderstaande button.

Direct een afspraak maken

Afspraak maken? Plan nu direct zelf je afspraak in.